MAZDA 626 CLUB TURKEY

Arabam ve ona yaptıklarım

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Arabam ve ona yaptıklarım

Mesaj tarafından ronin_54 Bir Salı Şub. 12, 2008 9:55 am











fotograf makinasının tarihini düzeltmemişim Smile 16 plaka olduğuna bakmayın araba sakaryada. 1990 model 2000cc. 1 yıldan beri bende. alır almaz içini olduğu gibi söktüm. torpido tavan koltuklar. aklınıza neresi gelirse. (orjinal koltuk kılflarını bile 4 gün boyunca yıkadım çamur aktı. sonra tekrar döşedim.) torpidoyu, göstergeyi en ufak civatasına kadar söktüm. tek tek topladım). park sensörü ve alarmı taktım. bagajı mdf kapladım. üzerine mineflo koydum. minefloyu tavsiye ederim çok büyük bir rahatlık. siliyorum temizliyorum.havalandırma mazgal kolarına led yerleştirdim, gece çok güzel görünüyor.(eskiden gece karanlıkta yerlerini zor buluyordum).kalorifer peteğini şişlettim.(şimdi içerisi fırın gibi) sonra kapı iç döşemelerini söktüm. kapılara naylon yapıştırdım. panzotları temizledim. onlardanda çamur aktı. cam düğmelerini tek tek komple söküp oksiklerini sildim .topidodaki ufak kırık yerleri japon yapıştırıcı ve karbonatı karıştırıp tamamladım.arka koltuk oturma yeri çok yumuşaktı sünger takviyesi yaptım. ön farları söktüm sıcak suya yatırdım camını çıkarttım temizledim sildim. solmuş yansıtıcılarına folyo yapıştırdım. röleli sis farı taktım. sonrada motora başladım. akis kafalarını,triger kayışını, triger bilyasını,tevzi makarasını, disp. kapağını,direksiyon kayışı,alternatör kayışı,silindir kapak contasını,üst kapak contasını,bujileri,devirdaim pompasını, yağ filitresini,sentetik motor yağı,ön rotiller ve enson 4 adet orjinal ölçülerinde brigestone gt2 4 adet lastik alarak 1 yılda bakımımı bitirdim.motorda yaptığım hertürlü değişikliği bir kart hazırlayarak not ettim. tarih-kilometre-işlem şeklinde.aracın karnesini tutmak çok faydalı.masraf olarak yaklaşık 600ytl lastikler ve motor için 300 ytl harcadım.bu arada marş motorunu söktüm temizledim dişlisini değiştirdim (bütün parçaları istanbuldan aldım). detayları bilerek yazdım. örneğin bir mazda sahibi kaloriferi ısıtmadığı için ustaya götürmüş sadece torpidoyu sökmeye 150 ytl istemiş. şahısa kendisinin 5 dakikada nasıl sökebileceğini gösterdim. son olarak mazdadaki işciliğe hayran kaldım. söktüğünüz her hangi bir soketi kedi yeri dışında hiçbir yere ters olarak dahi takma şansınız. yok. plastik parçalarda dahil

ronin_54

Erkek Mesaj Sayısı : 20
Kayıt tarihi : 03/12/07

Kullanıcı profilini gör http://www.baysan.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Arabam ve ona yaptıklarım

Mesaj tarafından Admin Bir Salı Şub. 12, 2008 1:47 pm

Güzel bir anlatım, birçok işi belli bir zamana yayarak yapmışsınız...Güzel günlerde kullanın...
avatar
Admin
Admin
Admin

Erkek Mesaj Sayısı : 37
Yaş : 41
Kayıt tarihi : 20/11/07

Kullanıcı profilini gör http://mazda626clupturkey.turkforumpro.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Arabam ve ona yaptıklarım

Mesaj tarafından mkatalay Bir Çarş. Ekim 15, 2008 12:39 am

torpidoyu nasıl söktüğünü bende görmeyi isterdim , bi ara denemiştim.bu arada far camını açmayı bende istedim ama denemedim.farın birinin nikelajı artık bitmiş durumda, bikaç tamirciye - oto elektrikçiye söyledim, far camı açılmaz dediler.... nasıl açmalıyım ? . paylaşım için teşekkürler. kemal-antalya
avatar
mkatalay

Erkek Mesaj Sayısı : 2
Yaş : 39
Şehir : ANTALYA / Demre
İşiniz : resim öğretmeni
Hobileriniz : motosiklet gezileri ,dalmak ,balık avlamak
Kayıt tarihi : 14/10/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Arabam ve ona yaptıklarım

Mesaj tarafından ronin_54 Bir Cuma Ekim 24, 2008 10:24 am

far camını açmak için. farı söktükten sonra camın üzerindeki metal kelepçeleri söktükten sonra arkasından tutup, cam hizasını az geçinceye kadar 60-70 derece sıcaklığında su bulunan leğene batıracaksın.3,4 dakika beklettikten sonra camın kenarından tornavida yada bıçak ile camı, far gövdesinden ayırmaya çalış. şayet camı far gövdesine bağlayan silikon yumuşamamışsa fazla zorlamadan bir süre daha sıcak suda beklet

ronin_54

Erkek Mesaj Sayısı : 20
Kayıt tarihi : 03/12/07

Kullanıcı profilini gör http://www.baysan.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Arabam ve ona yaptıklarım

Mesaj tarafından ronin_54 Bir Cuma Ekim 24, 2008 10:26 am

torpido sökmeye gelince, neden sökme ihtiyacı duydun

ronin_54

Erkek Mesaj Sayısı : 20
Kayıt tarihi : 03/12/07

Kullanıcı profilini gör http://www.baysan.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Arabam ve ona yaptıklarım

Mesaj tarafından ronin_54 Bir Cuma Ekim 24, 2008 10:34 am

farın tekrar yapıştırmak için içini temizlediğin cam kanalına silikon sık ve camı yerleştir kelepçelerini tak kurumaya bırak
farın aynasının dökülmüş kısma aliminyum folyoyu japon yapıştırıcı ile buruşturmadan yapıştırabilirsin. eskisinden iyi olur fakat hiçbir zaman orjinal far aynası kadar iyi olmaz. sakın elektrikçileri dinleyipte 100 watt lık ampül takma. (daha önce takılmışki far aynası kararmış)bizim elektrikçilerin düşündüğünü elin japonu düşünememişte 55 wattlık ampul takmış. zaten dökülmüş 100 wattlık ampül taksam ne olurki dersen far fişlerin erir ampüle yapışır

ronin_54

Erkek Mesaj Sayısı : 20
Kayıt tarihi : 03/12/07

Kullanıcı profilini gör http://www.baysan.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Arabam ve ona yaptıklarım

Mesaj tarafından ronin_54 Bir Cuma Ekim 24, 2008 11:02 am

torpidoyu sökmek için yapılacak işlemleri sırasıyla anlatmaya çalışayım
1-şöför ve yolcu tarafında alt taraftaki torpido kapaklarını çıkar
2- şöför tarafında direksiyonun altından geçen havalandırma borusunu çıkar
3- direksiyon üzerindeki kapakları sök. fişleri çıkar,direksiyonu torpidoya bağlayan 4 adet civatayı sök. altından
4-orta havalandırma ızgarasın kolunun üzerindeki etiketin altındaki(tornavida ile alabileceğin bir etikettir) civatayı gösterge panelinin üst tafındaki 2 civatayı sök, panel çerçevesini sağ tarafa doğru kastırarak çek( dikkat et sol tarafta geçme tırnaklar var kırılmasın, gerekiyorsa üstten hafifçe aşağıya doğru kastırabilirsin,sökerken arka tarafındaki dörtlü,elektrikli havalandırma gibi fişler var birden çekme çıkmaya başladıkça tutan fişleri görebilirsin)
6- kaput içinden kilometre telini ortadaki ek yerinden çıkar.gösterge panelinin etrafındaki 4 civatayı sök yavaşça sana doğru çek, arka tarafına elini sokarak kilometre telini klipsine basarak panelden ayır. elektrik fişlerini çıkart
7- sağ ve sol kapının oradan torpidonun yanındaki civataları sök, torpidonu tam ortasında cam dibindeki kapağı aç ve 10 anahtar ile civatayı sök
6-yolcu tarafında torpido kapağını aç sağ ve sonundaki civataları sök
aynı kapağın torpido altında tutan civataları sök, fişlerini çıkar yavaşca hareket ettirerek yerinden çıkar

orta konsol bağlantıları sökme
1-kol dayama içindeki civataları sök
2-yine aynı konsolun koltuk yanlarında ve küllük içinde civataları var(hangilerini söktüğümü hatılayamadım şimdi istersen hepsini sök)
3- el fireni çerçevesini kırmamaya dikkat ederek kastırarak çıkartabilirisin, altındaki iki civatayıda sök
4-koldayama konsolunu yerinden çıkar
5- vites çerçevesini torpidoya bağlayan orta tarafında yanlardan tutan iki civatayı sök
6- vites topuzunu sök çerçeveyi çıkar
7-torpidonun altına yatarak havalandırma kontrol panelinin tellerini takip ederek kalorifer kapaklarına takıldığı yerden çıkart(zaten bazıları üsttende görünüyor
8- torpidonun sol tarafında altta elektrik fişleri var onlarıda çıkarttıktan sonra torpidoyu üzerinden hafifçe kendine çektinmi orta konsoldaki bağlantı mesneti üzerinde menteşe gibi sana doğru gelir
(benzetme biraz garip oldu)

ilk baştan biraz karışık gelebilir fakat söktükten sonra basit olduğunu anlarsın. takarken zorlanmazsın (tahminimce)

ronin_54

Erkek Mesaj Sayısı : 20
Kayıt tarihi : 03/12/07

Kullanıcı profilini gör http://www.baysan.com.tr

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Arabam ve ona yaptıklarım

Mesaj tarafından Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz